نمک آبی چیست؟

نمک آبی چیست؟

نمک آبی چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست بلورهای این نمک به رنگ آبی هستند که این نمک به نام نمک آبی ایرانی نیز شناخته می شود که نوعی نمک خوراکی است که به خاطر داشتن مواد معدنی همچون پتاسیم، منیزیم و کلسیم و تحت شرایط آب و هوایی خاص و تحت فشار و رطوبت به این رنگ در آمده است نمک آبی به هیچ وجه از لحاظ ارزش مالی و سلامتی قابل مقایسه با سایر سنگ نمک ها نیست و یکی از عجایب خلقت به شمار می رود سنگ نمک آبی در هیچ جای دنیا یافت نمی شود به جز در فلات ایران بخصوص در معادن ارزشمند نمک سمنان و به دلیل کمبود و ارزش بسیار بالا قیمت ان بسیار بالاتر از سایر سنگ نمک ها است.

نمک آبی چیست؟

نمک آبی چیست؟

نمک آبی چه خواصی دارد؟

سنگ نمک آبی رنگ ایران با داشتن پتاسیم طبیعی و خواص درمانی و دارویی یکی از بهترین نمک های دنیا می باشد.نمک، بی تردید مهم ترین ادویه و طعم دهنده در آشپرخانه ها است. همان طور که می دانید انواع مختلفی از نمک در جهان وجود دارد که یکی از کمیاب ترین آنها سنگ نمک آبی رنگ است.

این نوع سنگ نمک تنها در کوه های اطراف شهر سمنان و گرمسار یافت شده و به علت داشتن مواد معدنی غنی مانند پتاسیم، آهن و روی و کلسیم، دارای خواص بی نظیری است..

خواص این نمک عبارتند از:

خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری

تنظیم فشار خون

تنظیم تعادل بدن

ضد استرس قوی

تنظیم خواب

کمک به هضم غذا

رفع برخی از مشکلات تنفسی

افزایش ایمنی بدن

جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات

مفید برای بهداشت دهان و دندان و بسیاری دیگر.

 

عطر و طعم نمک آبی چگونه است؟

مزه تیز و رایحه نرم این نمک باعث می شود تا طعم دلپذیر و ظریف تری نسبت به تمام نمک های موجود را تجربه کنید.استفاده آن در ماهی ، گوشت ، سبزیجات و یا نوشیدنی های مختلف عالی است.

به دلیل حلالیت سریع نمک آبی، توصیه می شود غذا را قبل از قرار دادن آن در ظرف سرو چاشنی دار کنید.

ویژگی نمک آبی ایرانی

منبع و معدن این نوع سنگ نمک فقط در معادن ایران یافت می شود و به دلیل داشتن مواد معدنی غنی مانند روی و کلسیم ، پتاسیم ، آهن  ، دارای خواص بی نظیری است.