نمک صورتی چیست؟

نمک صورتی چیست؟

نمک صورتی چیست؟

نمک صورتی چیست؟ نمک صورتی هیمالیا از نمک معمولی سالم تر است. نمک صورتی هیمالیا از نظر شیمیایی شبیه نمک سفره است. این ماده حاوی 98 درصد کلرید سدیم است. بقیه نمک از مواد معدنی کم نظیر پتاسیم ، منیزیم و کلسیم تشکیل شده است . این مواد به نمک رنگ صورتی روشن می دهد. این مواد معدنی باعث تفاوت نمک هیمالیا با نمک معمولی می شود.

<yoastmark class=

خواص نمک صورتی هیمالیا چیست؟

نمک هیمالیا خواص بی شماری دارد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم:

تسکین دردها

تخلیه سینوس

تصفیه هوا

کاهش فشار خون

سم زدایی

تنظیم آب بدن

تنظیم PH و کاهش ریفلاکس اسیدی

مستحکم کردن بدن

بهبود گوارش

برای تهیه اسپری صورت و بدن

از بین بردن سرماخوردگی

تفاوت نمک صورتی با نمک معمولی چیست ؟

نمک هیمالیا شباهت زیادی با نمک خوراکی دارد که دارای 98% سدیم کلراید است. این نمک به علت مواد معدنی همانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم به صورت رنگ صورتی درآمده است.
متفاوت بودن طعم این نمک به علت همین مواد معدنی متفاوت است. همچنین شوری نمک صورتی از نمک معمولی کمتر بوده و برای رسیدن به طعم دلخواه، میزان بیشتری از نمک صورتی استفاده کنید.

چرا باید از نمک هیمالیا استفاده کرد؟

اولین نکته‌ای که راجع به این نمک باید به آن توجه کرد، این است که سرشار از مواد معدنی حیاتی برای بدن انسان است. این نمک مشابه نمک‌های معمولی از ۹۸ درصد سدیم کلراید تشکیل شده اما مابقی اجزای تشکیل دهنده آن بیشتر شامل مواد معدنی گوناگونی است که به عنوان وجه تمایز این نمک نسبت به نمک‌های معمولی به شمار می‌رود.

این نمک، کاملا می‌تواند به عنوان جایگزین نمک‌های معمولی مورد استفاده قرار گیرد. زیرا از لحاظ طعم‌دهی و نوع استفاده، وضعیت مشابهی با نمک‌های معمولی دارد. با این تفاوت که از سدیم کمتری برخوردار است و برای افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا، پوکی استخوان و ناراحتی‌های قلبی هستند، مناسب است.
هیمالیا بلندترین کوهستان دنیا است که 250 میلیون سال قبل در دریا بوده و بعد از این مدت طولانی ، مواد معدنی این کوه زیر نور و تابش آفتاب به صورت کریستالی در آمده است.